Wakacje w Bajce 2016

W dniach od 1 do 13 sierpnia 2016 r. grupa 40 dzieci z Siekierek przebywała na wakacjach w Ośrodku „Bajka” w Wałdowie k/Ostródy. Ośrodek jest położony w lesie nad jeziorem Drwęckim. Było dużo zabaw, kąpiel w jeziorze, popływanie kajakiem, łodzią i małym żaglowcem, a także zawody sportowe: strzelanie z łuku, pchnięcie kulą, skoki w dal itd. Były też wycieczki. Wybraliśmy się na zamek krzyżacki w Malborku i do Ostródy. Innym razem odwiedziliśmy Elbląg. Pod przewodnictwem Pani Marii, nauczycielki historii, zwiedziliśmy szkołę pijarską i miasto Elbląg. W Olsztynie byliśmy w muzeum i spotkaliśmy się z Kopernikiem, który nas oprowadził po komnatach, w których kiedyś pracował (w roli M. Kopernika wystąpił jeden z aktorów). Odbyliśmy pielgrzymki do sanktuariów maryjnych w Gietrzwałdzie i w Świętej Lipce. Tam modliliśmy się, uczestniczyliśmy w Mszy św. i wysłuchaliśmy organowego koncertu. Wielkim przeżyciem było przedstawienie bitwy pod Grunwaldem. Dzieci przygotowały się do tego występu pod opieką p. Beaty Zaborek. Wieczór oglądaliśmy filmy, m.in. „Bella i Sebastian”.

Wychowawcami na kolonii były panie: Małgorzata Podczaska, Monika Wilkoszewska, Patrycja Zdziech, Emma Canfora–Ściborek oraz Beata Zaborek–Sroka. Kierowcą autokaru był Waldemar Wilkoszewski z Łowicza, który również wspomagał nas przy zawodach sportowych. Nad całością czuwał o. Stanisław Płaszewski. Wyrażamy wdzięczność kierownictwu i pracownikom Ośrodka „Bajka”, jak również tym, którzy wsparli nasz wyjazd: Fundacji „Krąg Przyjaciół Dziecka im. św. J. Kalasancjusza, Stowarzyszeniu „Parafiada”, oraz Współbraciom i Historyczce z Elbląga.